ابزارالات ساختمان

ابزارالات ساختمان و لوازم صنعتی

ابزارالات ساختمان

ابزارالات ساختمان و لوازم صنعتی

شاقول

شاغول یا شاقول یا شاهول جسم یا گلوله‌ای سنگی یا فلزی است که آن را به ریسمانی سبک می‌آویزند و بنّایان از فراز دیواری که در کار بنا کرده‌اند فروگذارند تا به راستای آن ریسمان، کجی و برآمدگی دوش دیوار را دریابند. شاغول وسیله‌ای است که طنابش عمود بر زمین است.[۱] شاغول واژه‌ای فارسی است که به عربی نیز راه یافته‌است شاغول توسط ابوریحان بیرونی ساخته شده است.

جسم یا گلوله‌ای سنگی یا فلزی است که به ریسمان سبکی آویزان شده تا به راستای آن ریسمان، عمود بودن، کجی، برآمدگی یا هرگونه ناشاقولی نما، دیوار یا سطوح ساخته شده مشخص شود. شاغول وسیله‌ای است که طنابش عمود بر زمین است و انواع مختلفی از جمله شاقول برنجی، شاقول مگنتی، شاقول بنایی و ... دارد. شاقول برنجی شکلی مخروطی داشته و ساختار قوی تر و بهتری نسبت به شاقول فولادی دارد و به خاطر وزن سنگین تر نسبت به شاقول فولادی بسیار مناسب برای استفاده در فضاهای باز می باشد.شاقول مگنتی نیز دقت بسیار بالایی ذاشته و علاوه بر تشخیص دقیق میزان عمود بودن سطح مورد نظر، برای تنطیم دقیق ریل ها نیز ابزار بسیار مناسبی می باشد، شاقول ها انواع مختلفی دارند از جمله سنتی(بنایی)، مگنتی و لیزری.

شاقول وسیله ای است که توسط آن میتوان فهمید که سطحی عمود است یا خیر.شاقول انواع متفاوتی داشته که عبارت اند از شاقول برنجی, شاقول مگنتی, شاقول بنایی و ... .شاقول برنجی شکلی  مخروطی داشته و ساختار قوی تر و بهتری نسبت به شاقول فولادی دارد و به خاطر وزن سنگین تر نسبت به شاقول فولادی بسیار مناسب برای استفاده در فضاهای باز میباشد.شاقول مگنتی نیز دقت بسیار بالایی ذاشته و علاوه بر تشخیص دقیق میزان عمود بودن سطح مورد نظر, برای تنطیم دقیق ریل ها نیز ابزار بسیار مناسبی میباشد.


برای تبلیغات اینترنتی به سایت شهر24 مراجعه کنید

شاقول , شاقول بنایی , شاقول چیست , شاقول جیوه ای , شاقول گنج یاب , شاقول  طلایاب , شاقول برنجی , شاقول

شاقول ابو علی سینا 

همه ی ما کم و بیش با ابو علی سینا دانشمند بزرگ و فرزانه ایرانی آشنایی داریم.کسیکه در سن 18 سالگی همه علوم را فرا گرفت.آثار ارزشمند او در زمینه های مختلف از جمله پزشکی،ریاضیات،و….بسیار قابل توجه است. ابن سینا یکی از دانشمندان بزرگ گذشته است که در زمینه استفاده از شاقول مهارت بالایی داشته و از آن در زمینه های مختلفی از جمله درمان بیماری ها و… استفاده کرده و کتابی هم از وی به نام شاقول ابو علی سینا منتشر شده است. پاندول سحرآمیز یک وسیله کوچک و ساده است، چیزی که ابن سینا با آن برخی بیماریها را تشخیص می داد و درمان میکرد، پیشگویی می کرد. یک سری دستوراتی دارد که اگر انجامش بدهید به راحتی می توانید نتیجه اش را ببینید و خودتان تجربه کنید می توانید پیشگویی کنید یا مسائل پنهانی رو کشف کنید و… شاید باورکردنی نیست اما یک واقعیت و مثل همیشه این چیزها دست غربی هاست و ما در جهانی زندگی می کنیم که بر تفکر منطقی تاکید دارد و به ما یاد داده که برای یافتن پاسخ های درست همیشه باید به بخش منطقی یا تحلیلی مغز خودمان مراجعه کنیم. اما همانگونه که بخش منطقی و تحلیلی مغز را با آموزش های خود پرورش داده ایم می توانیم به پرورش حواس درونی یا بخش الهام گر مغز خود نیز اقدام کنیم با استفاده از پاندول می توانیم با حواس درونی یا بخش الهام گر خودمان به پاسخ برخی مسائل که با ذهن همیشگی مان قابل شناسایی نیست برسیم. بخش الهام گر ما همیشه تحت تأثیر مشغله ها و درگیریهای روزانه و … قرار گرفته و منفعل مانده حالا دوست دارید فعالش کنید؟ استاد ابو علی سینا راهش را نشان داده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.