ابزارالات ساختمان

ابزارالات ساختمان و لوازم صنعتی

ابزارالات ساختمان

ابزارالات ساختمان و لوازم صنعتی

راهنمای نصب بالابر ساختمانی

ابزارالات ساختمانی:راهنمای نصب بالابر ساختمانی

 پس از خرید بالابر ساختمانی و توجه به نکات اساسی که به آن اشاره شد، نوبت به نصب و راه اندازی دستگاه بالابر مصالح می رسد. نصب صحیح و ایمن بالابر ساختمانی بسیار حائز اهمیت بوده و سهل انگاری در این زمینه می تواند به حوادث جبران ناپذیر و خسارت های جانی و مالی منجر گردد. پس توصیه می کنیم قبل از نصب بالابر ساختمانی حتما این راهنمای نصب را به طور کامل مطالعه نمایید و سپس اقدام به راه اندازی دستگاه نمایید.

 

راهنمای نصب و راه اندازی بالابر ساختمانی:

1-    ابتدا تمامی قسمت های بالابر ساختمانی را به صورت کامل به روی پشت بام منتقل کنید. قسمت های مختلف یک بالابر مصالح شامل 1- جعبه یا کالسکه بالابر (همان قسمتی که الکتروموتور، گیربکس، قرقره و سیم بکسل بر روی آن نصب است) 2-ریل 3-دو پایه بزرگ 4-دو پایه کوچک 5- اتصلات (پیچ و کرپی ها) می باشد.

2-    جهت نصب بالابر ساختمانی تکفاز در ابتدا پایه ها را به صورت برعکس و در یک فاصله کافی و مناسب از یکدیگر مستقر کنید. (فاصله به اندازه ای باشد که از ابتدای پایه اول تا انتهای پایه آخر حدود 3 متر که همان طول ریل بالابر ساختمانی است، باشد.)

3-    پس از قرار دادن پایه ها به صورت برعکس، ریل را در داخل پایه ها جا بزنید. به این مورد توجه داشته باشید که انتهای سربسته ریل به سمت جلوی پشت بام باشد و سپس پیچ ها را جایگزین و محکم نمایید.

4-    پس از بستن ریل با پیچ ها و محکم نمودن آن، بالابر ساختمانی را با کمک چند نفر چرخانده و به حالت عادی بازگردانید. به دلیل سنگینی وزن بالابر مصالح حتما چند نفر عمل جابجایی و چرخاندن پایه ها و ریل به صورت همزمان را انجام دهند.

 

5-    پس از استقرار بالابر در حالت عادی، اقدام به سنگین کردن پایه های بالابر نموده تا خطر سقوط و کله کردن بالابر ساختمانی به طور کامل از بین برود. در مواردی که قرار است بالابر به صورت دائمی و طولانی بر روی بام نصب شود، توصیه ما جوش دادن پایه های بالابر به زمین بوده تا خطر سقوط یا کله کردن بالابر به طور کامل از بین برود.

6-    در محله آخر جعبه بالابر را به صورت کشویی وارد ریل نموده و به درستی داخل ریل جا بزنید تا بر روی ریل حرکت نماید. جعبه یا همان کالسکه بالابر باید به صورت روان بر روی ریل حرکت نموده و به هیچ وجه از داخل ریل در نیاید.

7-    جهت از بین بردن خطر در آمدن جعبه از روی ریل می توانید انتهای ریل را توسط یک خاموت یا میلگرد ببندید تا ضریب اطمینان بالابر ساختمانی بالا برود.

 

8-    پس از آنکه بالابر ساختمانی به طور کامل مستقر و پایه های آن سنگین شد نوبت به کابل کشی جهت تامین برق دینام دستگاه می گردد. یکی از مهمترین موارد جهت آنکه موتور بالابر ساختمانی در طول زمان به مشکل برنخورد و افت ولتاژ به وجود نیاید، انتخاب مناسب و درست کابل برق می باشد.

 

نکات کلیدی در انتخاب کابل دینام بالابر:

الف- اگر فاصله از کنتور برق یا پریز برق تا بالابر حدود 15 متر یا کمتر است از کابل 2 در 2.5 استفاده کنید.

ب- اگر فاصله از کنتور برق یا پریز برق تا بالابر بین 15 تا 35 متر است از کابل 2 در 4 استفاده کنید.

ج- اگر فاصله از کنتور برق یا پریز برق تا بالابر بیشتر از 35 متر است حتما از کابل 2 در 6 استفاده کنید.

نکته: به این مورد توجه داشته باشید که یکی از علل اصلی سوختگی دینام بالابر، انتخاب نادرست کابل جهت دستگاه بوده که باعث افت جریان و آسیب جدی به موتور بالابر یا خازن های موتور می گردد.

9-    پس از انتخاب کابل مناسب و نصب آن لازم است داخل گیربکس واسکازین بریزید، مناسب ترین واسکازین جهت گیربکس بالابر، واسکازین نمره 140 می باشد. به این مورد توجه داشته باشید که ظرفیت مخزن روغن گیربکس بالابر تکفاز، حدود 1 لیتر واسکازین می باشد.


  • برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجه کنید

    سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید