ابزارالات ساختمان

ابزارالات ساختمان و لوازم صنعتی

ابزارالات ساختمان

ابزارالات ساختمان و لوازم صنعتی

باز‌سازی از صفر تا صد خانه‌‌های قدیمی (2)

خدمات ساختمانی:باز‌سازی از صفر تا صد خانه‌‌های قدیمی (2)

حقیقت این است که بزرگ بودن شومینه‌ها نشانه عملکرد بهتر و گرمازایی بیشترشان نیست. پس می‌توان به‌راحتی بی‌خیال آجرچینی‌ها دورتادور شومینه‌ها شد و با برداشتن آنها نمای خانه را بازتر و امروزی‌تر کرد. باز هم رنگ سفید این‌جور وقت‌ها کارساز است. شومینه‌های امروزی دیگر نه سکوی بلندی دارند و نه آجرکاری چندانی؛ آنها با نمای سنگ هستند و ساده.

باز‌سازی از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)

شومینه‌ها وقتی به عنوان ابزاری برای تزیین خانه‌ها به میان آمدند، شکل و شمایل یکسانی داشتند. زمانی در هر آپارتمانی یک شومینه آجری بزرگ گازسوز بود که به پیروی از شومینه‌های واقعی چوبی در خانه‌های ویلایی ساخته می‌شد؛ بی‌توجه به فضای آپارتمان‌ها و کارکرد محدود شومینه‌ها. حالا این شومینه‌های آجری بلای جان خیلی‌ها در زمان تغییر و بازسازی خانه‌ها شده‌اند. خیلی‌ها شومینه‌هایی ساده دوست دارند اما نمی‌دانند چطور!
باز‌سازی از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)



صاحبخانه می‌دانست یک جای کار می‌لنگد. خانه نقشه و معماری خاص خودش را داشت؛ نیم‌طبقه‌هایی که از هم جدا شده بودند و خانه را خاص می‌کردند اما نمی‌دانست چرا این خانه با وجود پله‌های خاصش باز هم زیبا به نظر نمی‌رسد؛ به‌خصوص فضای راه‌پله‌ها که حتی با استفاده از موکت‌های ضخیمش باز هم بی‌روح و ساده‌تر از معمول به نظر می‌رسید.
باز‌سازی از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)

طراحان داخلی مشکل را خوب می‌دانستند. مشکل اصلی این فضا کفپوش‌ها نبود بلکه مساله نرده‌ها بود و رنگ دیوارهایی که با موکت‌ها چندان هماهنگی نداشتند. نرده‌هایی که صاحبخانه قبلی استفاده کرده بود، نوعی بی‌ثباتی در محیط را القا می‌کردند در حالی که نرده‌های سیاه‌رنگ هم نشانی از ثبات در پله‌ها دارند و هم با طرح خاص‌شان اولین المان‌هایی هستند که به نظر می‌آیند. بماند که این وسط نصب دو لوستر بلند در پاگردها هم به فضای بی‌روح حجم داده است.
باز‌سازی از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)



اوپن آشپزخانه که ایراد داشت اما داستان اصلی سر فضای بیرونی آن بود. محیطی که قرار بود به عنوان سالن غذاخوری استفاده شود، رنگ تیره‌ای داشت؛ ‌طوری که فضا را کوچک‌تر از چیزی که بود نشان می‌داد و اصلا جایی برای نفس کشیدن باقی نمی‌گذاشت؛ البته صاحبخانه این باور را داشت که به خاطر کفپوش‌ها دیوارها باید تیره باشند که طراحان داخلی او را متوجه اشتباهش کردند.
باز‌سازی از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)

طراحان برای سروسامان دادن به این فضا اول از همه رنگ دیوارها را تغییر دادند. رنگی متناسب با سنگ‌های کوارتز و کورین روی اوپن آشپزخانه می‌توانست محیط را بزرگ‌تر از قبل نشان دهد. میز غذاخوری که در فضا قرار گرفت آنها به فکر یک لوستر مجلل هم افتادند چراکه هر قدر نور پنجره‌ها هم کافی باشد، باز هم نباید از شیء مجلل خانه غافل شد. مهم‌ترین عامل در زیباسازی این فضا هماهنگی رنگ‌ خنثای دیوارها و اشیا بود.
باز‌سازی از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)



برای این اتاق کار زیادی لازم نبود. فقط رنگ دیوارها روشن شد و کفپوش‌ها یک واکس حسابی خوردند؛ همین! با این دو کار ساده هم کف نمای مجللی گرفت و هم دیوارها از گرفتگی و خفگی درآمدند. گاهی فقط باید به معجزه رنگ‌های روشن و براق در خانه ایمان آورد!
باز‌سازی از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)

اتاق نشیمن این خانه فضای عجیبی دارد. سقف زیر شیروانی و برش‌هایی که روی آن قرار گرفته‌ قابلیت ساختن یک فضای لوکس و مجلل را دارد. علاوه بر این پنجره‌های خاص این خانه با نور کافی و منظره خوب‌شان چیزی کم نداشتند. پس اشکال کار کجا بود؟ به عقیده طراحان داخلی رنگ دیوارها باز هم مشکل‌ساز بود؛ رنگی دلگیر که فضا را بسته و دلگیر کرده بود.
باز‌سازی از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)



در نگاه اول شاید به این فکر بیفتید که طراحان داخلی با تغییر شومینه خانه فضا را به روز کرده‌اند اما این‌طور نیست؛ نه شومینه تغییری کرده و نه نمای پنجره‌ها. فقط کفپوش‌ها براق شده‌اند و دیوارها روشن. این وسط اضافه کردن تعدادی دکوری خاص در گوشه و کنار خانه مونوکروم فضا را از بین برده است. رنگی که گل‌های طبیعی و مبل‌ها دارند برای داشتن یک فضای آرام کفایت می‌کند.
باز‌سازی از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)
این همان اتاق نشیمن قبلی است در نمایی دیگر. کفپوش‌ها از بهترین جنس و با رنگی طبیعی هستند، شومینه هم با طراحی روز و کم‌جا، پنجره‌ها هم با منظره خوب‌شان زیبایی اتاق نشیمن را دوبرابر کرده‌اند و سقف هم جای خودش. با این حال این اتاق زیاد به دل نمی‌نشیند. چون همخوانی رنگ دیوارهای کناری با رنگ کفپوش‌ها و مونوکروم فضا – تک‌رنگی – چشم را خسته می‌کند؛ آن‌قدر که دیگر نه شومینه زیبا به نظر می‌رسد و نه نمای پنجره‌ها.   
باز‌سازی از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)



در همان نگاه اول اشکال اصلی این خانه برای طراحان داخلی معلوم شد؛ اینکه این خانه نه فقط از دکوراسیونی قدیمی رنج می‌برد که دو ایراد اساسی هم داشت؛ اولین ایراد آن شومینه آجری بزرگ در خانه بود که فضا را خفه کرده بود و دیگری دیوارهای بالا کشیده آشپزخانه. درواقع این خانه از داشتن دیوارهای زیادی در عذاب بود. دیوارهای به هم پیوسته خانه را کوچک و شلوغ نشان می‌دهد.
باز‌سازی از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)

برای دلباز کردن خانه فقط یک کلنگ لازم بود چراکه برداشتن دیوارهای بین آشپزخانه و اتاق نشیمن آن‌قدر نور به فضای اصلی آورد که دیگر حتی نیازی به دکوراسیون خاص نبود. بعد از آن هم شومینه بزرگ آجری تغییر نما داد و کوچک شد. این وسط کار اصلی طراحان داخلی انتخاب سنگی مناسب برای روی کانترهای آشپزخانه و کنار شومینه بود که با هماهنگی‌شان فضای یک دستی به وجود آوردند.
باز‌سازی از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)



یک مسترتوالت مشخصات خودش را دارد؛ سینک دوقلو یا تک اما با دیزاین ویژه، آینه‌های مجلل و سنگ‌های کانتر خاص و حتی کفپوش‌هایی متفاوت. فقط کافی است یکی از این المان‌ها به خوبی از آب درنیاید، آن وقت دیگر فضای سرویس بهداشتی با همه بزرگی‌اش هیچ زیبایی خاصی نخواهد داشت. ترکیب رنگ‌ها مهم‌ترین مساله در طراحی فضای سرویس‌های بهداشتی است. به هماهنگی رنگ حوله، لوازم بهداشتی و کابینت‌ها دقت کنید. آن وقت به ظرافت طراحی و بازسازی فضای بهداشتی خانه پی می‌برید.
باز‌سازی از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)

داشتن فضای کافی برای سرویس‌های بهداشتی خانه آرزوی هر کسی است اما صرف داشتن فضا دلیل بر این نمی‌شود که دیگر دستشویی و حمام نیازی به بازسازی نداشته باشند. این سرویس بهداشتی از نظر فضا هیچ‌چیزی کم نداشت اما دکوراسیون کابینت‌ها و کانترها آن‌قدر قدیمی بود که اصلا یک مسترتوالت را به یاد نمی‌آورد. 

 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید